04 mars 2009

Sol, solarium, brun utan sol, semester

Ja vad föredrar man?

Semester?
BUS (Brun Utan Sol)?
Solarium?
eller, solen i Sverige?

Jag känner att jag är så himla ofräsch nu för tiden, inget är fint på mig, jag ser ut som en fågelskrämma och
jag ser nästan ut som ett levande spöke.
Vissa passar att vara bleka, vissa passar bättre med att vara bruna.
  Min psykiska känsla säger att jag  ska vara brun, sol brun, solbränd!
Vem vill inte vara det när våren börjar komma och när man börjar ta av sig den stora tjocka jackan?
Jag vill vara brun, solbränd, jag vill att man ska kunna se mina fula fräknar som jag får när jag blir solbränd,
för då ser man att Julia, hon har varit i solen hon!
  Men just nu går jag på budgeten, jag väljer Brun utan sol från Dove, helt klart en favorit. 
Kostar bara 20 kronor på ÖB tror jag, eller det gjorde det när jag köpte den där iallafall.
  Dock så gillar jag inte lukten, men jag brukar smörja in mig på kvällen, och sen så duschar jag på morgonen och
smörjer in mig med en doftlotion, då försvinner den äckliga doften av kattpiss.
  Sen så är ju solarium ett skönt och avslappnande sätt att bli brun på!
Åh, jag älskar det. Dock så är det otroligt dyrt i längden. Jag vet inte hur många hundralappar som jag la på det under
en period.
Eller, ett par hundralappar är kanske lite att överdriva. Men fyra hundra la jag garanterat på solningen.
  Och sen så finns det ju semestern, att åka utomlands. Dock så är detta dyrt och det grävs planering.
Kanske inte det bästa för de som bara vill åka och betala flera tusenlappar Bara för att sola och blir brun?
  Tillsist så har vi vår älskade sol i Sverige som vi kommer kunna börja utnyttja redan i vår. Underbart säger jag bara!
Dock så uppnår man inte riktigt den temperaturen som man vill ha i Sverige, iallafall inte jag.
Men solbränd det blir man ju, dock så dröjer ju detta lite iallafall, på vintern är ju solen inte så effektiv.

Ja, min lilla utvärdering lutar mot att Brun Utan Sol är bäst.
Billigt och bra!  (Nu ska jag bada i brun utan sol!)

image

2 kommentarer:

  1. joförfan, den flaskan kostar mindre än vad en solning gör och man måste ju sola några gånger under en månad för att det ska synas . dessutom räcker flaskan i kanske två månader. smörjer man in bra så blir det skitfint. dock så är det svårt att ta på ryggen och solarium ger ju alltid bäst resultat. men kärlek på den där dove alltså :)

    och man känner sig mycket fräschare med lite färg. jag skulle inte klara mig utan min dovebus ;D

    SvaraRadera
  2. Haha eller hur! Jag har tillochmed fått min lillebror att smörja in sig i Brun Utan sol nu! :D Haha, fast han vet inte att det är BUS, han tror att det är vanlig body lotion, men han tycker att han har blivit lite gul om händerna.. Hehe, men jag skyller på att han är för torr, så att han måste smörja in sig ännu mer! Haha, då blir han jätte snygg;)

    SvaraRadera