20 mars 2009

Ny säng.

Ja för er som inte vet detta så har jag fått en ny säng, den kom igår!
Så nu är det skönare med en liten större säng, och även om det är mysigt att ligga
trångt med Tobias så är det nog lite mer uppskattat nu eftersom vi båda kommer få mer
plats, och jag kommer Inte ligga på golvet något mera (haha!)
  Men med tanke på att jag fick sängen så ville mamma att jag skulle städa hela rummet.
Dock tänkte jag inte riktig, riktig städning. Men jo visst, torka överallt och hela paketet.
Så nu luktar det rent överallt i hela rummet, till och med golvet torkades:).
Och nu ska det bli otroligt skönt att gå och lägga sig, längtar verkligen den ser så skön ut, haha!
Men jag måste vänta på täcket som är i tumlaren.
  Och nu när jag plockat ner min “gamla” säng som min syster nu ska få, så blir det såklart
väldigt tomt på väggen där sängen varit, eftersom den förra sängen var som en “soffa”.
Men jag och mamma ska se till att åka till IKEA nu snart, både hon och jag är i behov av att köpa
en massa saker. Jag behöver främst tavlor!

Mamma har köpt ett par fiffiga lådor till mig att ha under sängen, eftersom jag är en person som
gärna inte slänger saker och tänker att det där kommer säkert till användning någon dag eller
det där måste jag spara, and so on (plastpåsarna är min största samling, har hundratals nästan ink. små påsar). 
Så att ha ett par ordentliga lådor under sängen är underbart för mig, haha en riktig lättnad faktiskt.
Innan så hade jag ett par papperskartonger på IKEA som jag hade under sängen, men eftersom
man drog i dem så mycket så blev tejp den sista räddningen. Inte så effektivt kanske.
  Och ett plus med dessa lådor som jag har nu är att det är hjul på dem! Skönt!

IMG_3279
IMG_3282

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar