13 mars 2009

besök hos tandläkaren fredag den trettonde, hur ska detta sluta?

Ja idag klockan 08.10 så hade jag tid till tandläkaren.
I snöovädret cyklade jag dit, och jag tänkte att jag kan göra min egna lilla sovmorgon genom att inte äta frukost innan tandläkaren, det blir ju bättre också tänkte jag, så att jag kan äta i lugn och ro sen efter besöket. 
  Att vara hos tandläkaren är något som jag hatar, eftersom jag ändå varit där väldigt mycket eftersom jag har en missbildning i en tand. Var faktiskt riktigt nervös när jag cyklade till Tandvården Teleborg i snöovädret!

När jag väl kom dit så gick det jätte bra, och jag märkte inte av något “fredag den trettonde”, skönt det:).
Tandläkaren sa faktiskt att jag hade riktigt fina tänder, skönt att höra. Och jag hade inga hål, däremot så hade jag lite tandsten som hon var tvungen att skrapa bort, aj! 
  När jag låg där på stolen så tänkte jag att det ska himla gott med frukost när jag kommer hem. Jag var riktigt hungrig! Men lika plötsligt som önskan kom upp så kom det fram några ord: “Jag sätter dit lite fluor, så får du vänta med att äta på några timmar. ” Jaha okej, visst.
Men jag klarade att hålla mig till tolv, då vi hade lunch på skolan sen.
Men det var jobbigt och hungersamt. Haha!

IMG_3085  Det blev att sätta håret i en elkontakt idag också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar