06 mars 2009

En vanlig fredag men en bok framför sig

Emma sitter och läser igenom engelska häftet om vad som kommer att vara med på nationella provet i den
muntliga delen. (Man får titta igenom ämnet i 15 minuter innan det är dags!)
  Maria sitter och läser ur hennes engelska bok, Pojken som kallades det, tror jag att den heter.
  Linnéa håller på med att skriva ner någonting och håller samtidigt i dataskärmen. Undra vad hon håller på med?
Jag törs inte fråga.. 
  Rebecka sitter också och läser ur sin engelska bok, men jag vet inte riktigt vilken det är.
  Och sen slutligen så sitter jag här. Med två skrivhäften framför mig, en rosa iPod som visst jag äger, en mobil,
en penna, idomin, och med en Jonas Gardells bok .
Egenligen så har vi ju engelska, och vi ska läsa boken som vi valt. Min heter Big Fish.
Men jag glömde den hemma, så nu får jag läsa svenska boken.  
  Och idag har jag haft utvecklingssamtal, och nu sitter jag och tittar ner på mina svarta naglar, som knappt har någon
färg kvar eftersom jag bitit av lacken. Att jag bara lyckas…

PS. Nu tog Linnéa sin läsbok och började läsa, det är nog dags för mig också. DS.

IMG_0600[3]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar