05 mars 2009

Det moderna fotoalbumet

När jag var “liten” (0-12 år) så var fotoalbum något som mamma sysslade jätte mycket med.
Hon beställde kort efter kort, och hon satte in dem i fina album.
Albumen är många, bilderna är många och det är kul att titta på nu när man är lite äldre. 
  Nu är det inte samma sak när digitalkameran är så stor som den är, och nu till och med blivit
till systemkamera.
Det moderna fotoalbumet är helt enkelt cd skivor. När vi tar kort så för vi över dem till en cd, så att
bilderna inte skulle försvinna ifall datorn skulle på virus eller dylikt.
Detta hände faktiskt för vår dator år 2008, då många drabbades av ett virus på samma gång.
Alla bilder försvann, och vi ångrade djupt att vi inte fört över alla till cd.
  Nu är det ändringar på det och vi litar inte på datorn längre, trodde jag.
Men nu när jag kikade över när jag kopierade bilderna till cd sist så var det i oktober –08. Panik!
  Så nu har jag fört över 4,7 GB bilder till cd. Det känns tryggt och skönt.
  Men jag saknar ändå fotoalbumen, att ta fram ibland och titta i dem. Hehe:), men bara för att man har
system/digitalkamera så betyder det ju inte att man inte kan beställa till fotobilder, dock så tycker
jag att det är krångligare, men egentligen så är det lättare eftersom man kan göra det genom nätet!
Men det orkar jag inte lära mig!:) Hehe.

Men ja, det jag tänkte komma till var att jag har suttit halva kvällen åt att radera bilder, klistra in och klistra
ut bilder från olika mappar. Så nu är Mina Bilder sorterade och fina, och datorn har blivit lite tunnare eftersom
jag tagit bort lite onödiga bilder.
Detta känns skönt att få gjort, och nu ska jag ner och skölja av inpackningen som jag har i håret. 

 Uo  Yoo Uo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar