09 mars 2009

En pappa i tyskland och en hund som är “omtänksam”

Ja idag så satt jag nere och åt, kollade i almanackan som låg liggande på bordet.
Jag kollade på dagens datum; 9 mars.

Julia- stod lite smått i högra hörnet; J&T tre mån<3
Johanna- läkaren kl 15.00
Jonathan- inget planerat
Mamma- Jobbar dag
Pappa- Tyskland

”Åkte pappa till Tyskland idag?”
Jaha, hej då pappa. Puss och Kram.
  Visst så visste jag att han skulle åka dit någon gång nu snart, om några veckor, eller kanske månader.
Men att han åkte dit idag och kommer vara borta det visste jag inte. Bra koll jag har känner jag, kanske
borde vara lite mer social med familjen?
Ångest.

Sen ikväll, nyss, för en liten liten stund sen.
Då så kom söta, lilla, underbara, vackra Stina upp tassande från trappan in till mitt rum.
“Hej Stina.” (Jag fick inget “Hej Julia” tillbaka!)
  Jag slänger ingen blick åt henne, eftersom jag hade fullt upp med att titta i matteboken.
Jag hör att hon hoppar upp i min säng som är bäddad och fin, sen efter ett tag så hör jag lite smaskande och lite slick.
“Vad äcklig du är Stina” (trodde att hon slickade sig i rumpan som alltid, sen efter några minuter så vill hon ge mig en
puss, och det är självklart alltid lika uppskattat!)
Men hon stannade i sängen och slickandet och smaskandet fortsatte, och först då vänder jag mig om och tittar på
henne!
“STINA!”
  Jaha, då var den bäddade, sköna, fina sängen förstörd. Iallafall ytligt, haha!
Det var ingen rumpa som hon hade smaskat i inte, utan det var en semla som hon ville äta uppe hos mig tydligen, eller
helt enkelt ge till mig, eller iallafall dela.
För hon hade bara slickat upp grädden och ätit lite av brödet, så ja. Tanken var kanske god!?

Nej, nu får jag byta påslakan och så på måndagskvällen, underbart, som allt annat.
Ska se till att mamma tvättar det så fort som möjligt, för det lakanet är så skönt, så det vill jag ha igen!
 
Ja, det var om min far och om min omtänksamma hund! Och det var allt för mig! 

DSC_0496

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar