31 mars 2009

Glassens vänner.

Jag satt här för mig själv och tänkte lite  över vad jag var sugen på.
Jag kände att det riktigt saftade i munnen när jag tänkte på godis. Men jag visste samtidigt att det inte var det som jag var
sugen på. Sen var jag inne och tittade på lite bloggar, och så kom jag på att det var Glass som jag var sugen på.
Åh, den underbara glassen som jag varit utan hela vintern.

Jag berättade detta för Thilde, att jag var hemskt sugen på glass. Och sen så kikar jag in på hennes blogg där hon skriver om att
hon själv äter glass, suck.
Jag gick ner till frysen för att titta om det möjligen fanns lite kvar från i helgen. Och Yes.
Gräddglass, gammaldags gräddglas. Underbart gott!
  Dock så visste jag inte riktigt om jag skulle ta det eller om jag skulle göra Fransk Omelett istället.
Men det slog mig att jag kanske måste plugga, eftersom jag inte har gjort någonting på alla dessa tre veckor (snart).
Så då tänkte jag att äsch, jag kan ju ta lite glass Till pluggandet, det är jag värd. Haha!

Och ja, jobbdagen har varit bra, och jag har fått dyrt tvättmedel av min underbara handledare Karin och inatt så vaknade jag hela
tiden och drömde 100 olika drömmar. Jag berättade detta för Karin och hon sa att det varit samma för henne inatt, vi skyller helt
enkelt på gårdagen då allt var Kaos!

IMG_3512

3 kommentarer:

  1. Åh vad gott det ser ut med glass....

    SvaraRadera
  2. Åh vad din glass såg god ut, blev jätte sugen..../Bodil

    SvaraRadera
  3. Haha, vad trevligt att du kikar in! Jag ska tala om för dig att den var Jätte god!:)

    SvaraRadera