23 mars 2009

Dödshjälp.

Idag så cyklade jag till Bågen UTAN några vantar. Hade “bara” halsduk och jacka på mig.
Och mina fina skor såklart, haha!
Dock så ville jag inte riktigt inse att det var ganska så kallt om händerna iallafall, men det var
skönt att veta att första gången i år så har jag med egen vilja bestämt att cykla utan vantar.
För att cykla utan vantar är faktiskt inte riktigt samma sak som att gå utan vantar.

Nu snart så kommer Tobias hit, och jag är trött och det kommer säkert att gå ut över honom.
Men jag får hoppas att han förstår.
  Jag sover faktiskt inte så bra om nätterna.
Hundra olika tankar flyger runt i huvudet, mest om jobbet. Jag tycker så synt om de personer som
lider av smärta, man kan knappast röra dem utan att de skriker till. Och det är ju inte så konstigt
eftersom de är över 90 år, men samtidigt så tycker jag nästan mer synd om de 60-åringar som finns
på boendet, som “samlat” på sig jätte många sjukdomar, som inte kommer att bli friska.
De 90-åringarna har iallafall levt ett bra liv innan, vad jag vet iallafall, och de säger själva
att det är dags nu och att de vill dö! 
I detta fallet så är jag positiv ang. aktiv dödshjälp.  Jag tror att det skulle vara en större trygghet
hos de äldre att veta om att de slipper lida, för det är hemskt att se, även om det går att prata
med dem. Eller, förlåt. Skrika till dem p.g.a. att de inte hör.

Nu ska jag ner och ta en macka!
DSC_0521 DSC_05445

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar