15 mars 2009

Sexindustrin i Thailand.

Alla thai-tjejer vill bara ha pengar, de bryr sig inte om nåt och vill bara ha pengar, de ligger med alla och är dåliga.
Är det sant? Har inte dessa människor några hjärtan?

Ikväll har jag legat i soffan och tuggat på mina tuggummi samtidigt som jag tittat på tv4 fakta, en himla massa bra dokumentärer.
  En handlade om sexindustrin i Thailand, helt sjukt och jag vill inget annat än att hjälpa dessa människor som behandlas som leksaker av de manliga turisterna i alla åldrar.
En mamma som jobbade på en ölbar för att sälja sig själv för att tjäna ihop pengar till sin mamma och pappa som tar hand om hennes son, hon försörjer även sin syster. Det fanns inget annat sätt att tjäna ihop sina pengar på.
  De berättade även om turister som går förbi dem och tittar ner på dem precis som om de är dumma i huvudet, säljer sex, säljer deras egna kroppar. Vilka horor. Vem är det som egentligen har sett en kvinna som säljer sex? Vi pratar bara om det. Jag menar, varje år så kommer det miljontals sexturister till ett land som Thailand. Och alla har skapat en bild om hur en hora egentligen är. Vi själva skapar oss en egna uppfattning och går på ytan, men när jag fick se på dokumentären så var det inte ett par “horor” som jag fick se som samhället skapat, utan ett par kvinnor som är starka och som står för vad de tycker och vad de tänker, trots alla fördomar.
  En jätte bra dokumentär i en helt annan kultur och med ett helt annat tänkande än vad vi har i Sverige, en dokumentär som alla borde se!

11

2 kommentarer: