29 mars 2009

Robinson

Jag satt här och tänkte lite över årets Robinson.
Och så satt jag här och tänkte lite på nästa lördag. Ska jag ta mig tid till att titta på Robinson då?
Är det verkligen bra? 
  Nu är det är bra tag sen Robinson var sist, några år iallafall. Och så kom jag ihåg att jag
satt fastklistrad framför tv:n för att följa det enorma äventyret på liv och död.
  Men Robinson 2009. Suck, jag tror att det är ren tvångstanke att jag ska titta på det bara för att
jag Vet att jag älskade programmet för några år sedan.
Deltagarna är underbara!
Klagomål från första dagen och de dör av svält efter bara någon timme. De förväntade sig solsemester
och tv-programmet innehåller till och med kärlek, myror och en tsk överlevnad. Om det är någon
som ska vinna så är det den kloke Erik Billing. Han är en riktig överlevare samt vegetarian, och han är
nog den personen som vi svenskar minst skulle tro skulle vara med i ett tv-program som Robinson!
Tummen upp för Erik!
  Observera att vi även får lära känna en Dryg lögnhals samt en Stark tjej! 
Dock så åkte hon till vår stora förvåning ut i dagens öråd. (Tittade på reprisen).

1 kommentar:

  1. Haha.. Ja Tobbe och baka är ingen bra kombination. Men däremot behöver man nog inte vara rädd att det blir något över av baket när Tobbe är med :) Skönt att praktiken rullar på. Ja visst är det nyttigt att studera olika delar inom vården. Man blir ju en erfarenhet rikare och lär sig oftast mycket på vägen. Jag jobbar ju extra som vårdbiträde på Evelids korttidsboende och gjort så i snart 4 år. Trivs bra med arbetskamraterna och tiderna, men som du, jag skulle inte kunna tänka mig att jobba i äldrevården hela livet, även om det är intressant på många vis. Vad vill du bli? barnmorska? Jag skulle nog kunna tänka mig något sånt.. eller sköterska på neontalavd. eller liknande. Får väl se vart livet bär :) Hoppas du får en bra veckan nu! Vi har inte så mycket planerat. När är det påsklov förresten? innan eller efter påskhelgen? Ha de fint! Alla hälsar! Kram på dig

    SvaraRadera