10 mars 2009

och nej, detta är ingen saga.

Samma visa varje dag, jag cyklar hem från skolan.
Samma runda varje dag, jag tänker likadant varje gång.
- Kan det inte blir vår nu och sen sommar, utan regn eller snö?
Sol, barfota, slänga bort den tonstora jackan och bara gå med linne och shorts och en massa bad,
pussande och kramande med vänner och Tobias? 
 
Ja och vad gör inte jag för att trotsa vädrets makter?
Jag satt på mitt rum och tittade deprimerat ut genom fönstret med Medicinsk Grundkurs boken i högsta hugg.
Hagel blev till regn, regnet blev till vattenpölar och lera på gator och stigar.
  Julia tar på sig “springaskorna” och tar på Stina kopplet och tar sedan kopplet i vänstra handen. Hon tar på sig vantar
och den sköna tröjan som hon alltid hade på sig innan när hon var ute och rörde på sig regelbundet.
  Nu öppnade hon dörren och gick ner mot sjön, sprang mot bokhultet och tillbaka i en sorts cirkel. 
Lera, lera, vatten, lera, lera, sten.
Hon kom hem och tog av Stina kopplet och både Julia och Stina “föll” tillsammans ner på golvet efter dagens
springtur i bokhultet! Trötta och slitna och stolta.

IMG_2942

2 kommentarer: