14 mars 2009

pessimism.

Med lite ballader, lite “typiska radio med söta pojkar-låtar”, lite smårock, lite “fula miner-låtar” och med lite opera så har jag skapat årets melodifestival i en härlig smetblandning med glasyr på toppen, folkets jubel!
Men ja jag får ju inte glömma den fantastiska komikern till programledare. Men jag får nog se till att gå en slags “komedikurs” för att lära mig vad komedi egentligen står för, för melodifestivalen har gett mig lite olika uppfattningar i det ämnet… Men visst, att hon kan sprida lite nöje till Sveriges befolkning är ju såklart kul, det är nog jag som har lite för negativ inställning bara, haha. Men idag var hon faktiskt riktigt söt! Plus i kanten.

Men ja, årets vinnande låt. Jag tycker inte att den är så bra att jag skulle kunna ladda ner den på iPoden, men det är samtidigt ingen sådan låt som jag avskyr. Den var fin att kolla på iallafall, Malena har trillat ner från himlen, hon ser ut som en ängel:o.
Och nu kan man sjunga som en ängel också om man tittar in på aftonbladet.se, där sjunger Malena två rader i sin låt, och då säger han som intervjuar henne att Nu kan vi sjunga med i låten, super bra ju!
  Sen var jag tvungen att läsa en annan sak på aftonbladet.se också, och det är att Lindsay Lohan är FÖRSVUNNEN!
Och nu är våren påväg också, tydligen. Så vi får helt enkelt hoppas på vad tidningarna skriver om, att vi hittar Lindsay och att Malena inte svimmar.
Låt Gud vara med oss, snart går verkligen världen under!
Haha, sen så har det varit lite grönsaker till mat ikväll också, glömde ta köttet i fondyn (stavas det så?) Det var allt mellan himmel och jord, och Tobias skulle älska det. Majs, sallad, morötter, broccoli, och ja, det var mer än så med det var de ända som jag kom på just nu!
Haha, känner mig trött och tjurig för nuläget. Och syster sitter och småfnittrar med sin kompis vid tv:n här uppe, sömnen kommer svika mig inatt, suck.
  Men nu ska jag ner till mamma som ropade på för för ca 30 minuter sen att det började en bra film. Får helt enkelt se till att vara snäll och se på den med henne. Men jag kan nästan slå vad om att hon ligger i soffan och sover, och pappa sitter och vräker i popcorn.
Ja, själv ska jag ta en apelsin tror jag, det är gott, och detta blev ett väldigt långt inlägg och eftersom jag inte “orkar” trycka på mellanslag så blir det långa meningar också, maha jag är ond!

IMG_3015

4 kommentarer:

  1. Glad att det löser sig och att man kan vända något mindre bra till något så mycket bättre. Visst är kärlek vackert? Du ska veta att Engla pratar mycket om dig :) Tobbe och Uulia! Varje gång vi nämner Tobbe här så inflikar Engla med "Uulia också!" :) Hoppas du har haft en underbar lördag kväll! Följer din blogg i princip varje dag, men är mindre duktig på att kommentera. Jag länkar din blogg från vår sida, hoppas det är okej? Kram från oss i Sandsbro!

    SvaraRadera
  2. är det bara jag som tycker hon ser ut som en transvestiti ?

    SvaraRadera
  3. Tess: Ja visst är det underbart!:)
    Haha, hon är ju för söt, jag och Tobbe skulle ju till Leos med henne, dock så var det ett bra tag sen vi sa det nu. Men snart måste det bli av!
    Haha kul med hemliga läsare, läser din också faktiskt, haha och jag är lika dålig på att kommentera också, ändå så vill man att alla andra ska kommentera på sin egna blogg. :P
    Klart att det är okej!:) Kram kram!

    SvaraRadera
  4. Lina: Haha, vem då? Programledaren?

    SvaraRadera