15 mars 2009

En underbar bror.

Jag är så glad att jag har en sån söt och gullig bror. Även om han är så mycket yngre än vad jag
är så känns det ibland som det inte skiljer alls många år på oss, som tvillingar. Jag ser mig
själv i honom, helt otroligt.
Eftersom det skiljer så mycket mellan mig och min syster både fysiskt och psykiskt så har jag
inte känt den känslan med henne trots att det bara skiljer två år mellan henne och mig, men jag
och Jonathan är så lika.
  Nu idag när jag suttit framför tv4 fakta halva dagen så har han kommit och tittat tillsammans
med mig, amerikanska dokumentärer, han fattar inte ett ord men ändå så väljer han att sitta kvar
och frågar mig varför de i tv:n gör så,
varför hon är sjuk och varför de öppnar magen. Han kunde gå upp till den andra tv:n och titta på
de roliga kanalerna som han tycker om, eller spela tvspel eller vara på datorn eller vara inne
på sitt rum och leka med sina gubbar.
Men han valde att vara med mig och titta på en tråkig dokumentär kanal om sjukdomar och om
katastrofer.
Mitt i allt så frågade han om jag gillade “svampioner”, otroligt, vi är så lika! Haha, jag
ifrågasatte vad han sa, om och om igen. Haha, kunde inte sluta le. Svampioner, ett nytt ord i
den svenska ordlistan.

Varför ville han ha reda på om jag gillade svampioner, eller championer som det heter i  det
svenska språket, haha det är inte lätt.
  Sen frågade han om han fick ta chokladen som låg på bordet. Det var den dyra chokladen som
pappa köpte när han var i Tyskland. Men jag sa att han fick ta, om jag fick en bit också. Men vi
skulle inte säga något till pappa sa jag till honom.
Denna chokladen var mörk, pappa hade köpt ljus också, och Jonathan är inte så förtjust i mörk
choklad, men han åt upp den iallafall.
Sen kom pappa in i rummet och Jonathan frågade direkt om han kunde få ljus choklad. Han sa även
att jag hade tagit av den mörka chokladen och att jag tvingat honom att ta en bit också. Haha,
egentligen skulle jag bli sur på honom, att han inte höll sitt “stora” löfte att inte säga
någonting, men saken är den att jag var precis lika dan när jag var i hans ålder, haha.
För någon dag sen sa han även vad han ville önska sig i födelsedags present. Och vet ni vad det
va?
Jo, han ville åka och göra en kruka, för att han tycker om lera. Så udda och galet, men jag
älskar det, haha!
Observera att jag tror att han sa det bara för att jag skulle säga att han var söt, och det
gjorde jag också!:) 

Lägger in lite bilder, dock inte de finaste, men lite bilder som ni troligen inte sett innan, och bilderna är från julen –08.
DSC_0108DSC_0109DSC_0095DSC_0091 DSC_0127
DSC_0134

2 kommentarer: