05 maj 2009

Tisdag bilder.

IMG_4340 IMG_4345 IMG_4346 IMG_4353IMG_4376  

Vem är det som har kommit på att man ska börja skolan klockan åtta? Man sitter ändå bara och halvsover sig igenom lektionen, ögonen är så tunga så tunga då! Gäsp*
Och då ska vi inte tala om hur jobbigt det är att gå upp ur den varma, sköna och underbara sängen. Jag var en millimeter till att ligga kvar i sängen och skita i skolan idag. Jobbigt!
  Fick ett sms när jag var på toa imorse, det var från Thilde, och självklart så skrev hon att hon inte mådde bra, kände nästan att jag ville vara i samma situation som hon då, så att jag också slapp gå ut i regnvädret och slapp gå i skolan.

Men dit tog jag mig, och mycket blev det gjort! Samhällslektionen gick utmärkt, det var skönt att vila ögonen lite då och då, haha:). Sen hade vi naturkunskap och sen svenska. På svenskan så talade jag, jag höll tal, om stora och små lögner. Skönt att ha det gjort nu!
Sen hade vi engelska, sen matte (jag jobbade hela tiden och var jätte duktig, haha) och sist hade vi omvårdnadslektionen.
  En lång dag med bara en massa nollbyten, suckar.
 
I slutet av skoldagen så började jag känna att jag blev otroligt hungrig, magen skrev efter mat. Sen kände jag att jag började kallsvettas och grejer, usch. Och sen kom illamåendet. Det kändes verkligen som att jag skulle spy vilken minut som helst, tänkte att jag kanske måste gå ut och ta frisk luft, och se om det skulle hjälpa.
Men jag tänkte att det var bara en halvtimme kvar av sista lektionen, och vi kommer säkert få sluta tidigare. Och de femton minuterna var nog de längsta jag har varit med om i skolan, klockan stod helt still, världen stod still.
  Men hem tog jag mig, det kändes faktiskt skönt att cykla idag, trots vädret och trots hur jag mådde.
När jag kom hem så hade mor bakat bullar och frallor, super gott! Sen hade hon gjort kräm också.
Så jag slängde i mig allt på inte många sekunder, och jag blev helt plötsligt jätte glad och kände mig som en ny människa! – Så nu mår jag bra igen, haha. Det var nog blodsockret som busade “lite”, och jobbigt var det!!

Och ja, samtidigt som jag mår bra så har jag bytt om till myskläder, tvättat bort sminket (mascaran) och sitter nu i sängen med datorn i knät och lyssnar på “Disney musik” och så skiner solen fram lite, så fönstret har jag öppet också. Mysigt:).
  Och snart kommer Tobias hit också, han slutade vid fyra tror jag, så det ska bli mysigt ikväll också! Jippi!

Oj, nu skrev jag väldigt mycket insåg jag, hurra för er som läst hit ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar