05 maj 2009

Hårfärgning på G.

 DSC_0420DSC_0423
Johannas hår innan färgning, jag tycker redan att det är brunt, faktiskt. Slöseri med pengar!
DSC_0422  DSC_0425DSC_0427 DSC_0429 DSC_0431 Att färga Johannas (systers) hår är nog svarare än någon annans hår som jag färgat tidigare.
Hon har tjockt och långt hår, vilket betyder att det är svårt att fördela jämt, men förhoppningsvis så gick det tillsist!
  Tobias och jag sitter nu i soffan, han pluggar och tittar på fotboll, jag sitter här med datorn i knät och gör ingenting, kul!

Jag försöker få Tobias att följa med min familj, lottas familj och mormor och morfar till “någonstans i Sverige” på midsommar.
Mormor fyller nämligen 60 år detta året, vilket betyder att vi ska hitta på någonting allihopa. Och hon fyller år på onsdagen innan midsommar, vilket betyder att midsommar blir “resedagen”.
  Får hoppas på att det blir kul iallafall, trots att det är midsommar, och trots att alla dricker sig stup fulla och spyr i närmaste buske, kul. Men jag ska vara den snälla lilla flickan som alla ska ha som förebild, tillbringa festhelgen med nära och kära inom familjen.
Åh vad jag är duktig! :) 
  Morfar (som håller i hela planeringen, mormor får inget veta) frågade om Tobbe skulle hänga med, dock så ska han vara med sina kompisar i Köpingsvik på midsommar, och visst, jag kan förstå honom.
Det är bara midsommar en gång om året.
  Men samtidigt så känns det skönt att ha något planerat på midsommar, så att det slipper bli krabb och skit om det! Dock så kommer jag ju sakna lilla söta Tobias, ju:).

Nu ska jag hoppa på Tobias som sitter här bredvid mig med ett svenska papper i högsta hugg, PUSSKALAS!
Pusspusspusspusspusspuss…

1 kommentar:

  1. Hej! Om du addar mig på msn så kan jag skicka bilderna någon gång när vi är online! pooh_tette@hotmail.com Ha en bra dag!!

    SvaraRadera